Förkylningar suger

Just nu precis gjorde jag ett övningsprov till högskoleprovet på internet, använde ungefär halva tiden (fast jag gjorde paus för ätande medan klockan gick) och jag orkade inte läsa alla texter ordentligt, speciellt inte de på engelska. Ändå fick jag 1.3, hur kan det gå till? Jag trodde att det var typ svårt att få över 1.0, det verkar ju så när folk pratar om sina prov... Om jag får så högt på riktiga provet kommer jag hur som helst att komma in på socionomprogrammet, som jag nästan har bestämt mig för nu. Det vore ju faktiskt sjukt skönt att kunna få ett ordentligt jobb efter utbildningen har jag tänkt.

Jag har också tänkt lite på att jag velat jobba som i mitt liv, det är en väldigt lång rad med yrken. Men de flesta har någon vuxen sagt till mig att det inte är något bra yrke (allt utom psykolog tror jag). Varför ska vuxna lägga sig i hela tiden? Jag kom faktiskt ihåg att jag ville bli socialsekreterare när jag var 11 eller så, men det var en person som sa till mig att det var ett skitjobb och att man skulle få mordhot i brevlådan varje dag. Men jag ska nog satsa på socionom iaf. Om jag inte hinner ändra mig till nästa vecka som vanligt.

Jag hatar förkylningar. Nu har jag varit förkyld i över en vecka och det blir typ bara värre för varje dag? Det sammanfaller som vanligt med den värsta mensvärken också, två flugor i en smäll liksom. Dessutom är det OS, jag blir alltid förkyld när det är OS - spelar ingen roll om det är sommar eller vinter. Kanske något undermedvetet som säger mig att jag ska bara ta ett chillpill och njuta av att heja på en massa person som jag egentligen inte vet vilka de är och titta på sporter som jag aldrig annars bryr mig om (curling liksom?).

Tyvärr har jag inte hunnit kolla så mkt än, har ju haft en sjuk pojkvän som velat sova klockan 10 och en tenta att tänka på förra veckan.

Men jag får fortfarande rysningar när jag kollar på Björn Linds lopp från förra OS, jag var typ jättekär i honom då, han är så söt! Hihi :D

Nu ska jag bädda ner mig igen, högskoleprovet var lätt dagens anträngning. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0