Lägenhet kirrad

Idag var jag och älskling på Svensk Fastighetsförmedling och skrev på första kontraktet till (förhoppningsvis) vår nya lägenhet! Inget är skrivet i sten, men vill vi ha den så är den vår.

Det är en etta i Farsta (typ 600 m till centrum, bussen precis utanför dörren) på 35 kvm, helkaklat badrum och ekparkett och allt sånt nice. En 8 kvm stor balkong i söderläge (alltså sol hela dagen i princip!). Den ligger på andra våningen så ingen insyn. Den är HELT ny, alltså den har inte börjat byggas än, inflyttningen är planerad till augusti nästa år. Vi har fått ett grymt lånelöfte från SBAB som är större än det från Swedbank, och det lånet är utan topplån, vi skulle inte ens behöva amortera på det om vi inte ville och räntan är typ 1.23. Känns som att det helt plötsligt blev väldigt bra det här med bostad. ♥

Troligtvis kommer vi att leta hyresrätt för fullt nu och bo där i ett år till lägenheten är klar. Vi måste bara hitta en billig så vi lyckas spara ihop resterande 50 000 som behövs. Men det är chill, vi trodde att vi skulle behöva skrapa ihop 150 000 till typ!

---

Idag har det hänt lite tråkiga saker också. ett- jag var på Huddinge sjukhus och fick ett jobbigt besked. (Men mina blodvärden är tydligen helt utmärkta!) två - jag var i skolan också och insåg hur mkt jag missade förra veckan när jag valde att vara hemma och mysa med Lukas istället för att gå på min föreläsning och börjar nu få extrem tentaångest. Gah, bara en å en halv vecka kvar till min första salstenta någonsin >_<

---

Nu borde Lukas komma hem när som och då ska vi göra upp en rolig budget och amorteringsplan och annat-sånt kul-vi-vuxna-snart-bostadsrättsägare känner sig roade av. Typ bestämma drömkakel kanske, ja det ska vi göra! :D:D:D

Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0