Ett livslångt engagemang

Helgen har varit mycket bra, i fredags chillade jag och Lukas och kollade på Let's dance. Sen på lördagen var jag på hyttsill med kvinnojouren, på glasbruket där i Bro. Så vi åt stekt sill, stekt fläsk och ostkaka och allt annat gott jag kan tänka mig (eller inte ;), men det var väldigt trevligt iaf! Efteråt åkte jag till Lukas kompis Frank där det var filmkväll. De flesta åkte hem rätt tidigt, men jag och Lukas var taggade och stannade till 6 på  morgonen, var aningens trött sen på söndagen när vi skulle på visning av en till lägenhet. Så vi stannade hemma och mös istället och kollade på Damernas Detektivbyrå, pure love <3 iofs somnade jag, men som tur är finns svtplay så jag kollade klart på det till frukosten :)

Idag var första dagen i skolan, och jag är grymt taggad. Föreläsaren sa att för vissa var det här bara början på ett livslångt engagemang och jag blev så sugen på att forska, och forkovra mig i tusen entografier. Så vi får väl se vad det blir, lärorikt kommer det bli hur som helst. Socialantropologi betyder ju just läran om människan som social varelse :)

Nu ska jag äta lite jordnötsringar och läsa kapitel 6 i Social and cultural antropology, tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0