Koncentrationssvårigheter

Jag har redan börjat tvivla på det här med min studieförmåga. Förut kunde jag vara hur koncentrerad som helst en hel dag och nu dör mitt fokus efter ungefär en halv A4. Och jag har strax över 80 svåra sådana tills på fredag att läsa. På engelska dessutom, yey. All vår litteratur är i princip på engelska, och jag har verkligen jättesvårt för det, även om jag förstår orden är det svårare att sätta allt i ett sammanhang och verkligen förstå budskapet, för jag gissar att det är viktigare än att kunna svåra ord.

Jag tänkte att det måste bero på något, att det är något som är lite fel. Men nu har jag kissat, ätit en smörgås, druckit ett glas vatten, tagit fram en anteckningsbok och satt mig skönt till rätta med benen uppe på en stol. Men det funkar fortfarande inte, någon som har en bättre idé?

Aja, jag får väl göra ett nytt försök. Kanske ska försöka dra ner alla persienner i vardagsrummet och lägga mig där i mörkret, jag gillar inte ljus.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0